Δευτέρα 19 Μαΐου 2008

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Η αξιολόγηση υποψηφίων με ειδικές ανάγκες μπορεί να απαιτήσει ειδικές διευκολύνσεις που παρεκκλίνουν από τις τυποποιημένες διαδικασίες. Οι διευκολύνσεις πρέπει να κατασκευάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να ελαχιστοποιήσουν τον αντίκτυπο μιας γνωστής αδυναμίας που δεν είναι σχετική με το κατασκεύασμα που αξιολογείται. Παραδείγματος χάριν, η εξασθένιση μηχανών ανώτερων ακροτήτων ενός ατόμου μπορεί να έχει επιπτώσεις σε κάποιο βαθμό σε ένα μέτρο της γνωστικής δυνατότητας αν και η εξασθένιση μηχανών δεν συσχετίζεται με τη γνωστική δυνατότητα του ατόμου. Οι διευκολύνσεις μπορούν να περιλαμβάνουν τροποποιήσεις στο περιβάλλον (π.χ., υψηλά γραφεία), στο μέσο (π.χ., μπράιγ, αναγνώστης), στο χρονικό όριο, ή στο περιεχόμενο. Οι συνδυασμοί διευκολύνσεων μπορεί να απαιτούνται για τη διεξαγωγή έγκυρων συμπερασμάτων σχετικά με τη δυνατότητα του υποψηφίου στο κατασκεύασμα ενδιαφέροντος. Η επαγγελματική κρίση απαιτείται εκ μέρους του χρήστη και του υπεύθυνου για την ανάπτυξη σχετικά με τον τύπο ή τους τύπους διευκολύνσεων που ασκούν λιγότερη αρνητική επίδραση στην ισχύ των συμπερασμάτων που διεξάγονται από τα αποτελέσματα της διαδικασίας επιλογής. Η εμπειρική έρευνα λείπει συνήθως όσον αφορά στην επίδραση των δεδομένων διευκολύνσεων στην απόδοση κατά τη διαδικασία επιλογής για υποψηφίους με διαφορετικές ειδικές ανάγκες ή με την ίδια ανάγκη σε διαφορετικό βαθμό όμως.

Δεν υπάρχουν σχόλια: